poniedziałek, 7 września 2015

Śmiałe marzenia. Saga marzeń tom I

Wydawnictwo: Książnica
Liczba stron: 375
Rok wydania: 2008

W barwnej scenerii urwistych wybrzeży Kalifornii, wśród przepychu luksusowej rezydencji nad oceanem dorastają trzy dziewczynki. Przyjaźnią się serdecznie, każda z nich snuje jednak własne marzenia o przyszłości. Piękna, ambitna i niezależna Margo Sullivan robi międzynarodową karierę jako fotomodelka, prawdziwe szczęście znajdzie jednak dopiero u boku wymarzonego mężczyzny...


Właśnie takiej lektury potrzebowałam – ciepłego, pozytywnego, zabawnego i lekko bajkowego romansu, który rozgrzałaby serducho i pokazał, że choć droga do spełniania marzeń nie jest usłana płatkami róż, to warto podjąć wysiłek i zawalczyć o zrealizowanie swoich pragnień, a kiedy nic z tego nie wyjdzie, nie zrażać się, próbować dalej lub poszukać innej drogi. „Śmiałe marzenia”, pierwszy tom trylogii funkcjonującej pod nazwą „Saga marzeń”, to przyjemna, choć nieco przewidywalna powieść, której lektura przyniesie miłośniczkom gatunku i twórczości Roberts sporo radości oraz dość potężną dawkę śmiechu. Lekko rozrzewniający, szalony i pełny pasji romans przyprawi o drżenie serca.

Akcja powieści koncentruje się na przedstawieniu perypetii Margo Sullivan - atrakcyjnej modelki, która spadła z piedestału, gdy stała się gwiazdą skandalu. Ambitna dwudziestoośmiolatka, która w wieku 18 lat opuściła rodzinne gniazdo, by realizować jedno ze swych największych marzeń, wraca do domu ze starannie ukrytym, podkulonym ogonem. Ta silna i dumna kobieta, nie umiejąca i nie chcąca przyznać się do porażki, musi spróbować na nowo poukładać swoje rozsypane życie, odnaleźć swoje prawdziwe „ja”, którego wcale nie definiuje zawód i stan konta. Choć bohaterka powieści straciła niemal wszystko, to nikt nie zabrał jej najcenniejszego aktywa – przyjaźni.

Okładki nowszych wydań
 Margo Sullivan, szalona marzycielka, upadła modelka,  Kate Powell, twardo stąpająca po ziemi, rzeczowa pani księgowa i Laura Templeton, spadkobierczyni hotelowego konsorcjum, romantyczka, której życie dało w kość, zawsze są gotowe, by służyć sobie pomocą i wspierać się . Trzy kobiety, różniące się jak woda, ogień i ziemia, są dla siebie jak siostry, a kiedy jedna z nich znajduje się w potrzebie, dwie pozostałe gotowe są rzucić wszystko, by biec z odsieczą.


„Śmiałe marzenia” okazały się piękną, nieco cukierkową opowieścią o pięknej przyjaźni, podejmowaniu ryzyka, spełnianiu własnych marzeń i przede wszystkim o miłości. Wątek romantyczny, który rozgrywa się pomiędzy pełną temperamentu Margo i zadziornym bratem Laury, Joshem, jest pełny napięcia i emocji. Pisarka wykreowała postacie o mocnych i wybuchowych charakterach, których interakcje nie raz przybierają bardzo dynamiczny i nieprzewidywalny obrót – od nienawiści i chęci mordu, po płomienny romans. Nie da się zaprzeczyć, że kreacja postaci jest bardzo mocnym punktem tego tytułu.

Niby to zwykły romans wykorzystujący znane motywy, a jednak ma w sobie to „coś”. Pierwszy tom „Sagi marzeń” był lekką, niezobowiązującą lekturą, która dostarczyła mi sporo rozrywki.  

2 komentarze:

  1. Hej :) Dopiero znalazłam tego bloga, więc mam trochę do nadrobienia jeśli idzie o wpisy na nim, ale jestem pewna, że będę nim zachwycona, bo odkąd trafiłam na pierwszą książkę Nory, to zakochałam się w jej twórczości i jest jedna z moich ulubionych autorek. Pochłaniam jedną jej książkę za drugą i mam też ich coraz więcej w swojej kolekcji :)

    Nie znalazłam do was kontaktu, bo jak wspomniałam dopiero zaczęłam zgłębiać tego bloga, a chciałam zapytać, czy wśród waszych czytelników nie znalazłby się ktoś chętny na moje książki Nory Roberts. Kilka tytułów mi się zdublowało.

    Ostatnio po prostu dodałam zdjęcie na instagramie i oddałam je pierwszej chętnej. Tym razem miałam podobny plan. Jednak skoro znalazłam bloga miłośników Nory, to pomyślałam, że może zapytam też tutaj. Właściwie to chciałam zapytać was, co sądzicie o tym pomyśle. Najchętniej wymieniłabym się z kimś na inne tytuły, bo odkąd mieszkam w Anglii nie mam łatwego dostępu do książek po polsku, a czytać by się chciało :)

    Może brakuje wam jakiegoś tytułu w kolekcji? Pewnie powinnam podać tytuły. Mam dwa tomy o rodzinie Stanislaski (Na zawsze razem i Druga miłość) oraz trzy z MacGregorami (Na los szczęścia, Kuszenie losu oraz Wszystko jest możliwe). Książki są używane, ale w bardzo dobrym stanie. Moi przyjaciele i rodzina wiedzą jak uwielbiam Norę i zawsze, gdy wpadnie im w ręce jakiś tańszy egzemplarz to go dla mnie kupują. Stąd często mam po kilka takich samych egzemplarzy. Gdyby ktoś chciał zobaczyć okładki, to pewnie jakoś niedługo dodam zdjęcie na instagrama.
    Zostawię też do siebie kontakt, gdybyście miały jakiś pomysł, albo po prostu ktoś chciał napisać

    katestylees@hotmail.com
    Twitter: @KateStylees)

    Pozdrawiam i życzę wszystkiego dobrego :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja żona czytała tą książkę i jest zachwycona, no ale cóż w końcu kobiety uwielbiają romanse :)

    OdpowiedzUsuń